Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video’s van YouTube. Deze partij plaatst cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video’s op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt. Lees meer over het cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies om video's te tonen en het gebruikersgemak te verbeteren. Als u deze cookies niet wilt, dan kunt u dat hier aangeven. Lees meer over het cookiebeleid

Ga direct naar de inhoud, het hoofdmenu, het servicemenu of het zoekveld.

Nederlanders hebben meeste vertrouwen in het Antoni van Leeuwenhoek

10aug 2017

Terug naar het overzicht

Antoni Van Leeuwenhoek Voorgevel

Het Antoni van Leeuwenhoek heeft het sterkste imago van de Nederlandse ziekenhuizen. Ons instituut laat volgens onderzoek de acht Nederlandse academische ziekenhuizen achter zich. Het Erasmus MC-Sophia heeft de beste naam onder de kinderziekenhuizen. Dit blijkt uit de vijfde editie van het Ziekenhuizen Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam onder 4245 respondenten.

De top-10 van sterkste ziekenhuismerken wordt gedomineerd door de acht academische ziekenhuizen die Nederland rijk is. Voor het eerst wordt deze ranglijst echter aangevoerd door ons eigen Antoni van Leeuwenhoek. "We zijn ontzettend blij met het vertrouwen dat de Nederlanders in ons stellen", zegt Emile Voest van de Raad van Bestuur. "En ik ben ontzettend trots op onze mensen in huis die aan de basis staan van deze erkenning. Zij dragen met z'n allen bij aan dit vertrouwen van patiënten en bezoekers. Heel veel dank daarvoor!" De top 20 ziet er nu als volgt uit:

1)   Antoni van Leeuwenhoek

2)   Erasmus MC

3)   UMC Utrecht

4)   AMC

5)   Radboudumc

6)   VUmc

7)   UMCG

8)   LUMC

9)   Maastricht UMC+

10) Het Oogziekenhuis Rotterdam

11) MC Slotervaart

12) Martini Ziekenhuis

13) OLVG

14) Máxima Medisch Centrum

15) Jeroen Bosch Ziekenhuis

16) Isala

17) Sint Maartenskliniek

18) St. Antonius

19) Rijnstate

20) Havenziekenhuis Rotterdam

Het Ziekenhuizen Merkenonderzoek is met de Universiteit van Amsterdam ontwikkeld. Voor het onderzoek van 2017 zijn 4.245 respondenten ondervraagd. Elk ziekenhuis is op 38 factoren onderzocht: merkkracht (= bekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (16 factoren), bezoek (als patiënt of bezoeker van een patiënt) en groeiverwachting. Per ziekenhuis zijn voldoende respondenten ondervraagd om betrouwbare uitspraken te kunnen doen op landelijk en provinciaal niveau en voor het verzorgingsgebied van het ziekenhuis.

Deel dit onderwerp
 
 
contact
020 512 9111
We helpen u graag verder